Møt Toni, Order manager
Navn: Toni Nyström
Stilling: Order manager, Biltema Finland, Helsinki
Når begynte du hos Biltema, og hvilken stilling hadde du?
Jeg begynte som selger hos Biltema i 2019, men på den tiden jobbet jeg mye med å montere og reparere sykler. Jeg ble spurt om jeg ville begynne som logistikksjef. Det gjorde jeg, og jeg har jobbet med det i litt over to år nå.
Hva hadde du jobbet med tidligere?
Før jeg begynte hos Biltema jobbet jeg som butikksjef i en dagligvarebutikk, jeg solgte biler og hvitevarer, og jeg var også franchisetaker i Kotipizza-kjeden.
Hvorfor søkte du jobb hos Biltema?
Jeg hadde tenkt på å bytte til et mer teknisk område, og da Biltema søkte etter sykkelselger, bestemte jeg meg for å søke.
Hva husker du fra den første tiden? (Personer, atmosfære, læring.)
Det var mye nytt å lære i starten, for eksempel nye systemer og produkter. Men daværende butikksjef Nana og butikkansvarlig Maiju var helt fantastiske. De hjalp meg i gang, og resten av personalet var også til god hjelp i starten.
Hvordan er en vanlig arbeidsdag for deg?
En vanlig arbeidsdag begynner med at jeg leser e-post om for eksempel ukens leveranser og produkter. I tillegg inkluderer oppgavene mine å holde orden på lageret sammen med lageransvarlig, motta og registrere leveranser, kontrollere varebeholdning og gjennomføre varetelling.
Hvilken støtte har du fått i jobben din?
Jeg har alltid fått hjelp fra butikksjefene og butikkansvarlige ved behov, for eksempel ved bestillinger.
Hva liker du best med å jobbe hos Biltema?
Det er hyggelig og selvstendig å jobbe hos Biltema, uavhengig av arbeidsoppgave. Gode kolleger er det aller beste, spesielt når det er hektisk.
Hvorfor synes du man bør søke jobb hos Biltema?
Det er gøy å jobbe hos Biltema, spesielt hvis du liker kundeservice og er interessert i tekniske produkter og bransjen generelt. I motsetning til matbutikken er arbeidet mye mer allsidig og variert.